Pages

Sunday, June 10, 2018

A Brasilian Lady Finds God And Her Place In The USA

NLCF_logo.png
“For it is God who works in you to will and to act in order to fulfill his good purpose.’
Philippians 2:13 (NLT)
June 9th, 2018.  
Dear friends,                                            
My visa application was approved on May 24, 2018. PRAISE THE LORD! Throughout the paperwork preparation (June through Nov 2017), which I could not have done without the priceless help of Heloisa Coringa, Divina de Oliveira in Brazil and the unwearing work of Sharon Harrison at New Life, I reminisced on my Christian walk.
It started in the Summer of 1987 with a 12 year-old tearful response to the altar call of Pastor Robert Fife, then American Missionary to Goiânia.  My conversion was followed by the realization that in Christ I have life in abundance AND that I am a citizen of Heaven. I started serving God in the nursery,  then missions and educational ministries and any other area where I could be of help, from putting a video presentation together and leading Beth Moore and Linda Dillow Bible Studies under the blessing of Pastor Debbie McDonalds to sitting as Westgate Church Mission Committee member and moving to financially  support Valley of Blessing’s  ministries with orphans in Sao Paulo, Brazil. During this preparation, I learned that Debbie’s son himself had been to the Valley of Blessing on a short-term missions trip after I returned to Brazil.  
One of my favorite roles was as a chaperone/interpreter for a female indoor soccer team from Manteca, CA on a short-term missions trip to Rio de Janeiro and Sao Paulo.  Slum kids were touched by the Gospel and donations. The retired American missionary to Brazil, Pastor Roy Wooden, led us on this trip in 2000.
My passion for English began when I was in 3rd grade. My mom enrolled me in a Private English School as my first step toward my own Manifest Destiny.  In Middle School, I started praying for my future husband: (1) A Brazilian with an American mindset, (2) Fluency in English (mandatory!) and (3) equal plans to head to North America. There came Joao Santos, who was on his way to San Jose. I joined him six years later (1996) as Mrs. Cortez Santos.
Seven years in the capital of Silicon Valley, another eleven back in Goiania, a law degree and the Brazilian Bar under my belt, a daughter born Presbyterian, an ESL-teaching solo entreprise. During this time, I served as a Youth leader, Baptism class teacher sub, Children’s Ministry teacher and coordinator under the Presbyterian Reverends Jocider and Rafael Correa Batista and Juliana Arruda. Early 2015, Joao decided we should come to Pacifica, CA where Jack Waldbewohner and Elena Torello M.D. welcomed us until we settled in the southmost and sunniest part of town, Linda Mar. After a year in Pacifica, Joao decided to attend a church in the neighborhood; Bianca chose New Life. I followed suit after serving as an interpreter and Sunday School teacher to middle schoolers at the Brazilian Church (Igreja Brasileira da Bay Area) in Brisbane under Pastor Jose Ribamar. The rest is history.
Faith is extraordinarily difficult to keep in real life though, probably that’s why God is pleased with any iota of if. At a point I almost lost it, but I pressed on trusting God had worked the will and the act in me and would eventually fulfill His good purpose.  When finally God let me have a glimpse of what He was about to do, I was awestruck. My sponsor himself, a British pastor,  had walked the very immigration path I was about to tread.
Sometimes I am asked about my legal career, to which I answer: I now practice heavenly law and I LOVE every bit of it, including my skits: I’ve done Jesus as a choir maestro, a pirate looking for the worthiest of treasures  and the fourth lady magi.  My next one will be as a Brazilian soccer enthusiast speaking about mentorship. I praise God for giving me the passion and the energy to share His Word with people of all ages, especially children. The kids do reciprocate: “ I like the lady with the funny name!”, “I love Djenane” (beautifully pronounced by a 3 year old), “She is my favorite teacher”!
Thank you all so much for being an important part in this journey.
I stand in awe of our Almighty, Amazing and Awesome God!  
DEUS É FIEL!!!
Yours truly,
Djenane______
Tradução:
Meu pedido de visto de trabalho religioso foi aprovado em 24 de maio de 2018. Louvado seja o Senhor! Durante toda a preparação da papelada (junho a novembro de 2017), o que eu não poderia ter feito sem a inestimável ajuda de Heloísa Coringa, da Divina de Oliveira no Brasil e o trabalho incansável  de Sharon Harrison na New Life, relembrei da minha caminhada cristã.

        Tudo começou no verão de 1987, aos 12 anos com uma resposta lacrimosa ao apelo do pastor Robert Fife, então missionário americano em Goiânia. Minha conversão foi seguida pela percepção de que em Cristo há em abundância e que sou uma cidadã do céu. Comecei a servir a Deus no berçário, depois em missões e ministérios educacionais e em qualquer outra área em que eu pudesse ajudar, organizando uma apresentação em vídeo e conduzindo os estudos bíblicos de Beth Moore e Linda Dillow sob a bênção da pastora Debbie McDonalds ou como membro do Comitê de Missão da Westgate Church quand trouxe para a pauta o apoio financeiro ao ministério do Vale da Bênção com órfãos em São Paulo, Brasil. Durante esta preparação, fiquei sabendo que o próprio filho de Debbie foi ao Vale da Bênção em uma viagem missionária de curta duração depois que eu já havia voltado ao Brasil.

        Um dos meus trabalhos favoritos foi como acompanhante / intérprete para uma equipe feminina de futsal de Manteca, CA, em uma viagem missionária de curta duração para o Rio de Janeiro e São Paulo. Crianças em situação de risco foram tocadas pelo Evangelho e doações. O missionário americano aposentado, Pastor Roy Wooden, nos levou nesta viagem em 2000.
Minha paixão pelo inglês começou quando eu estava na 3ª série. Minha mãe me matriculou em uma escola de inglês como meu primeiro passo em direção ao meu próprio Manifest Destiny. No ensino médio, comecei a orar pelo meu futuro marido: (1) um brasileiro com mentalidade americana, (2) fluência em inglês (obrigatório!) e (3) planos iguais de ir para a América do Norte. Lá veio João Santos, que estava a caminho de San Jose. Eu me juntei a ele seis anos depois (1996) como a Sra. Cortez Santos.

        Sete anos na capital do Vale do Silício, outros onze anos de  volta em Goiânia, formada em direito, com OAB de Goiás, uma filha nascida presbiteriana, uma empresa individual de ensino de inglês. Durante esse tempo, servi como co-líder da juventude e estudo bíblico, professora substituta em aula de batismo, professora e coordenadora do Ministério das Crianças, sob a responsabilidade dos reverendos presbiterianos Jocider e Rafael Correa Batista e a Juliana Arruda. No início de 2015, João decidiu que deveríamos ir para Pacifica, CA, onde Jack Waldbewohner e Elena Torello nos receberam até nos instalarmos na parte mais ensolarada da cidade, Linda Mar. Depois de um ano em Pacifica, João decidiu frequentar uma igreja no bairro; Bianca escolheu a New Life. Vim atrás deles,  depois de ter servido como intérprete e professor da Escola Dominical para alunos do ensino médio na Igreja Brasileira da Bay Area sob a batuta do Pastor maranhense José Ribamar. O resto é história.

        A fé é extraordinariamente difícil de manter na vida real, provavelmente é por isso que Deus está satisfeito com um grãozinho de mostarda. Em um ponto eu quase a perdi, mas eu insisti em confiar que Deus tinha operado o querer e o realizar em mim e eventualmente também cumpriria o Seu bom propósito. Quando finalmente Deus me lasquinha do que Ele estava prestes a fazer, fiquei maravilhada. Meu patrocinador, um pastor britânico, havia ele mesmo percorrido o caminho da imigração que eu estava prestes a iniciar.

        Às vezes me perguntam sobre minha carreira jurídica, eu respondo: agora pratico a lei celestial e AMO tudo que faço na igreja, inclusive meus mini-monólogos teatrais: fiz Jesus como maestro de coral infantil, um pirata procurando o tesouro mais precioso de todos, a quarta rainha maga. Meu próximo será como um entusiasta do futebol brasileiro falando sobre discipulado. Eu louvo a Deus por me dar a paixão e a energia para compartilhar Sua Palavra com pessoas de todas as idades, especialmente as crianças. E essas retribuem: “Eu gosto da moça com o nome engraçado!”, “Eu amo a Djenane” (lindamente pronunciado por uma criança de 3 anos), “Ela é minha professora favorita”!


        Muito obrigado a todos por terem sido uma parte importante nesta jornada.
        Eu louvo o nosso Todo-Poderoso, Maravilhoso e Gradioso Deus!
DEUS É FIEL!!!
Djenane______

No comments:

Post a Comment